Structura companiei pentru realizarea majoritatii beneficiilor

Realizarea majoritatii obiectivelor unei societati comerciale se face prin stabilirea unei organigrame, dar si a unui set de date constand in managementul utilizat de fiecare companie, tipul de cultura organizationala, valori ale firmei, planificarea financiara, procesele de inovatie, procesele de servire a clientilor, performantele companiei, analiza indicatorilor financiari, structura de produse folosite si pozitionarea acestora pe piata de consum.

Organigrama trebuie infaptuita cand se ajunge la un numar rezonabil de angajati, pentru a se afla exact ce rol are fiecare in compania respectiva. Pentru o mai buna functionare a firmei, reprezentantii companiei pot decide sa externalizeze contabilitatea sau sa creeze un departament de analiza financiara.

In legislatia muncii nu se prevede obligativitatea realizarii organigramei, insa va fi solicitata de institutiile publice cand se inregistreaza contractele colective de munca la nivel de unitate sau in cazul intocmirii regulamentului de ordine interioara si in cazul unor eventuale controale specifice domeniului de activitate.

Structura organigramei este necesar a fi realizata in proceduri care contin: infiintarea unei firme, modificarea obiectului principal de activitate, concedierea unor angajati sau restrangerea activitatii de lucru.

Pe langa organigrama, companiile ar trebui sa prezinte si fise de post, regulamente interne, proceduri si sisteme bine definite si implementate in practica. Pentru o mai buna functionare a companiei, aceasta trebuie sa urmareasca anumite procese si pe cale de consecinta sa procedeze la respectarea prevederilor legale in vigoare.

Structura organigramei va fi conturata de managementul companiei impreuna cu directorul de resurse umane si sefii celorlalte departamente. In cele din urma, departamentul de resurse umane o va aduce la cunostinta angajatilor si o va pune in aplicare.

Eficienta serviciilor si productiei din cadrul unei companii este determinata intr-o mare masura si de calitatea personalului, iar acest aspect nu poate fi acoperit decat printr-un nivel ridicat de calificare. Ridicarea nivelului pregatirii profesionale are ca scop principal obtinerea unor rezultate mai bune de catre personalul societatii.